Concluzii dupa conferinta de mobilitate Green Revolution

Astazi am participat la conferinta de mobilitate orgnizata de Asociatia Green Revolution.
Printre invitati au fost primarul general al capitalei, Gabriela Firea, Directorul General al Direcției Generale de Poliție a Municipiului București, Mihai Voicu, precum si alti invitati cu influenta in domeniul mobilitatii.

Din cele ce s-au discutat, am selectat cateva subiecte de care suntem interesati.

Recent s-a facut rectificarea bugetului primariei capitalei, iar fondurile pentru mobilitate au disparut (sau aproape).
Doamna Gabriela Firea a dezmintit, spunand ca in realitate au fost transferate catre societatea comerciala nou infiintata de mobilitate.
Deci banii nu au disparut.

Despre transportul in comun pe scurt: ne omoara birocratia, asa ca guvernul si parlamentul trebuie sa solutioneze cumva procedura licitatiilor si poate apoi se vor face achizitii...

Despre traficul din Bucuresti suntem incantati sa auzim ca politia rutiera ia in considerare sesizarile cetatenilor - asa a fost declarat. Deci spor la sesizari.

Punctul nostru de vedere.

Trafic
Este interesant de cunoscut numarul de masini pe care Bucurestiul il suporta simultan in trafic. Vom incerca sa obtinem aceste informatii.
Exista posibilitatea ca orasul sa fi atins limita maxima si nu mai exista alta optiune in afara de a scadea numarul masinilor.

Biciclete
Ideal ar fi ca inainte de toate sa fie creata o aplicatie online unde cetatenii sa isi aleaga locatiile preferate pentru statii de bike sharing.
Putem face noi o harta similara Citi Bike in New York.
Bazat pe aceasta lista sa fie create statiile.
In faza a doua ar trebui identificate arterele rutiere pe care sa fie amplasate pistele pentru biciclisti.
Pana aici e simplu, insa educatia soferilor este mai dificila.

O posibilitate ar fi ridicarea masinilor parcate ilegal pe aceste artere, iar soferii sa fie obligati la plata unei sume mari (500-1000 euro) pentru a le recupera mai devreme de o luna.
Cine nu doreste sa plateasca aceasta suma, va trebui sa astepte, dar in schimb sa primeasca o luna de mers gratuit pe bicicleta.

Aceasta ar fi posibil daca s-ar face treptat, artera cu artera.

Companiile municipalitatii
Un jurnalist de la Radio Romania Actualitati a intrebat-o pe doamna Firea ce se intampla cu garantia lucrarilor efectuate de aceste companii. E important de stiut, pentru ca noile companii nu ar mai fi trase la raspundere de nimeni.

Din punctul nostru de vedere, aceste companii indeparteaza cetatenii de administratia locala. Romania nu este considerata o democratie veritabila, ci o democratie defectuoasa.
Aceste companii ale municipalitatii sunt intruchiparea "post democratiei", asa cum a fost definita de Colin Crouch (in video mai jos).

In post democratie, grupurile, elitele, conduc de fapt, desi notiunea de democratie exista legal. Pentru cetatenii de rand aceasta inseamna ca o simpla sesizare privind salubrizarea va trece printr-un proces anevoios si fara sfarsit. O astfel de sesizare este un exercitiu democratic.